EuroEd Colibaba

Fundația EuroEd Deține un portofoliu de peste 100 de proiecte naționale și internaționale implementate cu succes.

EuroEd Iasi

Fundația EuroEd Facilitează schimburi de experienţe, de idei noi şi de bune practici pentru dezvoltare durabilă.

EuroEd Proiecte

Fundația EuroEd Dezvoltă parteneriate strategice, inițiază abordări interdisciplinare și propune soluții inovatoare.

Proiecte

OBIECTIVELE  PROIECTULUI
Proiectul își propune să prevină abandonul școlar timpuriu și să se alăturie țărilor Europene în încercarea de a scădea rata abandonului școlar sub 10% până in anul 2020. 
Proiectul NON-FOR LESL își propune să dezvolte și să testeze o metodă inovatoare - o resursă educațională deschisă - care vine în completarea sistemului tradiţional de evaluare a elevilor. Această resursă  are o perspectiva de ansamblu,  fără limitele impuse de materii și va contribui la dezvoltarea şi certificarea aptitudinilor, cunoștințelor și competențelor  dobândite de elevi prin învățarea non-formală și informală. 
DE CE ACEST PROIECT  ?
“Dacă nu ar fi fost orele suplimentare de matematică, lecţiile de chitară și perioada în care am lucrat pentru a strânge bani pentru tabăra de vară, aș fi crezut despre mine că sunt un ratat, aș fi abandonat școala la 14 ani. Nu am note bune la şcoală…deşi nu sunt  nici leneş, nici prost. Mă întreb dacă nu ar trebui să se ţină cont de cunoştinţele mele avansate de chitară şi certificatul de competenţe informatice pentru definitivarea situaţiei mele şcolare? ”
CONTEXT 
Studiile arată că abandonul școlar  este  un fenomen complex cu  un impact  major atât asupra  elevilor și a familiilor acestora, cât și asupra mediului socio-economic în general. Fenomenul abandonului școlar debutează încă din școala primară, mai ales, în cazul elevilor care se confruntă eșecul școlare și care se  îndepărtează de școală.
REZULTATELE PROIECTULUI NON FOR LESL
Proiectul va derula un proces de cercetare în 6 etape interconectate:
(1) Realizarea unui  studiu comparativ în care problema  abandonului şcolar va fi analizată, participanții aducându-şi contribuţia răspunzând la diverse chestionare.
(2) Realizarea unui sistem de validare și recompensare pentru invățarea non-formală/ informală în mediul școlar bazată pe competențe de bază și aptitudini  transdisciplinare descrise de UE, în conformitatea cu Cadrul European al Calificărilor.
(3) Întocmirea unui instrument de validare NON-FOR-LESL:
(4) Compilarea unui un pachet de informații care conține un ghid de utilizare și un curs de exersare pentru a favoriza implementarea acestui instrument în școli.
(5) Elaborarea unui raport de implementare sub forma unui portofoliu ce conține studii de caz
(6) Elaborarea unui raport de evaluare complet  care va conţine o strategie care poate fi implementată la nivel național.
PARTENERIATUL PROIECTULUI
Hannover University (Germania)
PLATON School  (Grecia)
Asociatia Pixel  (Italia)
Ingenious Knowledge (Germany)
Fundatia EuroEd (Romania)
Emphasys Centre (Cyprus)
OBIECTIVELE  PROIECTULUI
Proiectul își propune să prevină abandonul școlar timpuriu și să se alăturie țărilor Europene în încercarea de a scădea rata abandonului școlar sub 10% până in anul 2020. 
Proiectul NON-FOR LESL își propune să dezvolte și să testeze o metodă inovatoare - o resursă educațională deschisă - care vine în completarea sistemului tradiţional de evaluare a elevilor. Această resursă  are o perspectiva de ansamblu,  fără limitele impuse de materii și va contribui la dezvoltarea şi certificarea aptitudinilor, cunoștințelor și competențelor  dobândite de elevi prin învățarea non-formală și informală. 
DE CE ACEST PROIECT  ?
“Dacă nu ar fi fost orele suplimentare de matematică, lecţiile de chitară și perioada în care am lucrat pentru a strânge bani pentru tabăra de vară, aș fi crezut despre mine că sunt un ratat, aș fi abandonat școala la 14 ani. Nu am note bune la şcoală…deşi nu sunt  nici leneş, nici prost. Mă întreb dacă nu ar trebui să se ţină cont de cunoştinţele mele avansate de chitară şi certificatul de competenţe informatice pentru definitivarea situaţiei mele şcolare? ”
CONTEXT 
Studiile arată că abandonul școlar  este  un fenomen complex cu  un impact  major atât asupra  elevilor și a familiilor acestora, cât și asupra mediului socio-economic în general. Fenomenul abandonului școlar debutează încă din școala primară, mai ales, în cazul elevilor care se confruntă eșecul școlare și care se  îndepărtează de școală.
REZULTATELE PROIECTULUI NON FOR LESL
Proiectul va derula un proces de cercetare în 6 etape interconectate:
(1) Realizarea unui  studiu comparativ în care problema  abandonului şcolar va fi analizată, participanții aducându-şi contribuţia răspunzând la diverse chestionare.
(2) Realizarea unui sistem de validare și recompensare pentru invățarea non-formală/ informală în mediul școlar bazată pe competențe de bază și aptitudini  transdisciplinare descrise de UE, în conformitatea cu Cadrul European al Calificărilor.
(3) Întocmirea unui instrument de validare NON-FOR-LESL:
(4) Compilarea unui un pachet de informații care conține un ghid de utilizare și un curs de exersare pentru a favoriza implementarea acestui instrument în școli.
(5) Elaborarea unui raport de implementare sub forma unui portofoliu ce conține studii de caz
(6) Elaborarea unui raport de evaluare complet  care va conţine o strategie care poate fi implementată la nivel național.
PARTENERIATUL PROIECTULUI
Hannover University (Germania)
PLATON School  (Grecia)
Asociatia Pixel  (Italia)
Ingenious Knowledge (Germany)
Fundatia EuroEd (Romania)
Emphasys Centre (Cyprus)
 

ȘTIRI ȘI EVENIMENTE